Welkom bij Staxi, the fixed price taxi. Op deze pagina vertellen we:
- hoe je jezelf kan aanmelden voor het rijden van besteld vervoer;
- wat onze voorwaarden zijn;
- hoe de ritverdeling bij ons gaat.
Misschien wil je eerst wat meer weten over Staxi en waarom je je bij Staxi zou aansluiten. Volg de linkjes om meer over ons te lezen!
Druk op de afspeelknop om de instructievideo te bekijken: van het aanmelden bij Staxi tot het afronden van een rit.
Hoe meld ik me aan?
Om partner te worden, moet je natuurlijk voldoen aan alle landelijke wet- en regelgeving voor taxichauffeurs. Voer de volgende stappen uit om je aan te melden:
- Download de Telegram-app als je deze nog niet hebt en maak jezelf aan als gebruiker (download voor Android of iOS)
- Open in Telegram een chat met Simmy (de Staxi Telegram-bot) en klik op de knop ‘begin’.
- Beantwoord de vragen.
- Maak een TaxiID account en koppel die aan Staxi Vervoer
- Download de YourDriverApp (YDA)
Als je al een TaxiID account hebt en gebruikt voor ritten, dan moet je een nieuw account aanmaken met een ander e-mailadres.
Wat zijn de voorwaarden?
Alle voorwaarden lees je terug in het Informatieboekje SDG.
Vanaf 1 januari 2026 stelt Schiphol samen met de gemeente Haarlemmermeer een zero-emissiezone in voor al het taxivervoer van en naar Schiphol Centrum.
Zoals het er nu naar uitziet, komt er een overgangsregeling voor relatief schone voertuigen, gebaseerd op de emissieklasse:
- Vóór 2025 geregistreerde Euro-5 taxi’s hebben toegang tot de zone tot 31 december 2026
- Vóór 2025 geregistreerde Euro-6 taxi’s hebben toegang tot de zone tot 31 december 2027
Meer informatie over schone zone, vrijstellingen en ontheffingen vind je in dit document.
Hoe komen de ritten binnen?
De verdeling van ritten gaat via Telegram. Voor iedere regio hebben we een aparte Staxi Dispatch Groep (SDG). Het werkt zo:
- De rit wordt aangeboden in de SDG
- Je kunt reageren op de rit door je locatie te delen OF door op de knop accepteren te drukken.
- Als je de rit gewonnen hebt, stuurt Simmy je een bericht met alle rit-gegevens zoals telefoonnummer en huisnummer en betaalwijze.
- Nu moet je aan Simmy bevestigen dat je de rit gaat doen
- Als laatste – en doe dit pas als je bent ingelogd op de YourDriverApp (YDA) – kun je de rit naar jouw YDA sturen.
Wanneer je jouw dienst start, log je in op de YDA en start je daar ook een dienst. Hiermee ben je voor ons online zichtbaar op de track&trace. Zolang je online bent, benadert ons systeem jou ook voor ad hoc-opdrachten die vlakbij jouw huidige locatie starten.
Belangrijk is dat je jouw ritten goed opstart en afrond, anders kunnen we je niet uitbetalen.
Zijn er kosten aan verbonden?
Nee, je betaalt geen aanmeldkosten of maandelijkse contributie. Over de opbrengsten van de door jou uitgevoerde ritten, draag je 20% commissie af aan Staxi. Wij betalen ritten op rekening wekelijks uit. Daarbij krijg je een overzichtelijke factuur met alle ritten die je hebt gereden.
Contact met Staxi
Als je vragen hebt, kun je op werkdagen tussen 13:00 en 17:00 bellen met de administratie op 020-7058880 of stuur 24/7 een Telegram-bericht naar de administratie. Mailen kan ook, we reageren altijd zo snel mogelijk!